Güncel Haberler

Airdrop tokenlerinin yüzde 88’i kısa sürede çöküyor!

Airdroplar, yeni kripto projeleri arasında yaygın bir uygulamadır ancak son yedi yılda toplanan verilere göre, airdrop tokenlarının %88’i üç ay içinde değer kaybediyor.

DappRadar analisti Sara Gherghelas tarafından 18 Eylül’de yayınlanan bir rapor, 2017’den bu yana 20 milyar dolardan fazla projenin dağıtıldığını, ancak dağıtılan tokenlerin %88’inin aylar içinde değer kaybettiğini ortaya çıkardı; bu da “kısa vadeli heyecan ile uzun vadeli sürdürülebilirlik arasındaki farkı açıklıyor.”

Cointelegraph’a konuşan DappRadar içerik direktörü Robert Hoogendoorn, airdropta başarının anahtarının token dağıtımı olduğunu söyledi. Projeler tokenlerini “elmas” olarak bilinen uzun vadeli sahiplerin eline vermek istiyor.

Kaynak: DappRadar

“İyimserlik gibi en başarılı lansmanlardan bazıları, kademeli dağıtım veya çok hedefli dağıtım gibi yöntemlerle topluluk tarafından kitlesel satışları sınırlamayı amaçlıyordu. Ancak başarının tek bir tarifi yok. Her şey dağıtıma, ürün-pazar uyumuna ve tokenın faydasına bağlı” dedi.

“Ek olarak, genel pazar eğilimlerinin airdrop değerlemeleri üzerinde güçlü bir etkisi var. Başarılı bir airdrop, token yayınlandıktan sonra bile topluluğun ürüne olan ilgisini koruyan bir airdroptur.”

Kaydedilen ilk kripto para birimi lansmanı 2014 yılında gerçekleşti. Auroracoin projesi, Bitcoin’e alternatif olarak yerli parası AUR’u İzlandalıların kullanımına sundu.

Kripto proje sahipleri dikkatli seçim yapmalı

Auroracoin’in piyasaya sürülmesinden bu yana geçen on yılda Hoogendoorn, airdropların genellikle boğa piyasalarında daha yaygın hale geldiğini ve zincir içi etkileşim, sosyal medya kampanyaları ve likidite sağlama gibi yöntemlere dönüştüğünü söyledi.

Tokenlar, Airdroplar, Tokenomikler
Airdroplar çeşitli şekillerde dağıtılır. Kaynak: Cointelegraph

Ancak Hoogendoorn, airdrop avcılığını ve “çiftçiliği” önlemek için projelerin kullanıcıların zincir üzerindeki faaliyetlerini, ticaret davranışlarını ve hatta sosyal medya “itibarını” analiz etmede daha dikkatli olması gerektiğini savundu.

“Airdrop dağıtımının itibara dayalı olduğu, örneğin sosyal medya etkinliklerinin entegre edildiği bir trendi zaten görüyoruz. Ayrıca çeşitli projeler, airdrop tahsislerinin en azından bir kısmını dağıtmak için katılım ve ödül platformlarını kullandı” dedi.

Kötü tasarımlardan yapılan lansmanlar başarısızlığa mahkumdur

Winklevoss kardeşler tarafından desteklenen bir DeFi platformu olan Azura’nın CEO’su Jackson Denka, Cointelegraph’a yaptığı açıklamada, birçok airdrop tokeninin temelde sağlam olmayan, “gerçek anlamda benimsenmeyen ve gelir getirmeyen” protokollere bağımlı olmaları nedeniyle değer kaybettiğini söyledi.

“Hiçbir finansal mühendislik, teşvik veya kullanıcı satın alımı, bazı varlıkların diğerlerinden daha iyi yatırımlar olduğu gerçeğini değiştiremez” dedi.

“Doğası ne kadar kusurlu olursa olsun, iyi veya büyüyen bir ürünle ilişkilendirildiklerinde Airdrop’ların fiyatı uzun vadede artıyor.”

Hyperliquid, risk sermayesi fonlarını hariç tutarak ve topluluk katılımını güçlü bir şekilde teşvik ederek Kasım 2024’te tarihteki en iyi airdrop lansmanını gerçekleştiren proje olarak övüldü.

Denka, airdropların uzun vadede ikinci planda kalmasını bekliyor; çünkü giderek daha fazla sayıda ilk madeni para arzı (ICO) ortaya çıkıyor ve yatırımcılar, tokenlar kamu pazarına ulaşmadan önce bunları satın almak için ödeme yapıyor ve kripto tokenleri kullanarak etkin bir şekilde ilk halka arz (IPO) işlevi görüyor.

“Dünyadaki hiçbir finans piyasası kullanıcılarına bedava hisse senedi vermiyor. Uber şunu yapmadı, Robinhood şunu yapmadı, Facebook bunu yapmadı” dedi.

“Airdropların popülaritesini, kripto para piyasalarının genel tarihindeki geçici bir sapma olarak göreceğiz, ancak bunlar her zaman var olacak.”

Likidite sorunu da çözülmeli

Airdrop’ların karşılaştığı bir diğer büyük sorun ise likiditedir. Kilitli token alım satımına izin veren bir pazar yeri olan SecondSwap’in CEO’su Kanny Lee, Cointelegraph’a yaptığı açıklamada, bu projelerin arkasındaki ekiplerin likiditeyi çok hızlı serbest bırakarak piyasayı tokenlarla doldurması nedeniyle airdropların değer kaybettiğini söyledi.

Lee’ye göre, son dönemdeki iki başarılı airdrop örneği, kullanıcıları devam eden faaliyetleri için ödüllendirdi, ilk fiyat dalgalanmasından sonra bile likiditenin korunmasına yardımcı oldu ve teklifin yavaş yavaş pazara girmesine izin veren bir yumuşak kilit açma programı kullandı.

İlgili: Olayda zarara uğrayan BNB memecoin sahiplerine 45 milyon dolar savuruldu

“Her iki yaklaşım da aynı prensibi hedefliyor: kullanıcılar aktif kaldıkça ve likidite yavaş yavaş yaratıldıkça değer daha uzun sürer” diye ekledi.

Lee, kullanıcıları token tuttukları için ödüllendirme eğiliminin gelecekte standart uygulama haline geleceğine inanıyor.

“Sürdürülebilir likidite, herhangi bir airdrop projesinin ana hedefi olmalıdır. Önemli olan kaç cüzdanın token aldığı değil, bu tokenlerin piyasada ne kadar süre aktif kaldığıdır” dedi.

“Sürekli katılımı ödüllendiren veya tedariği kademeli olarak serbest bırakan programlar, toplu dağıtımların ardından gelen ani düzeltmelerin önlenmesine yardımcı oluyor.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
jojobet jojobet vdcasino madridbet
gaziantep escort gaziantep escort