{“title”: “Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin 1. Ünitesinde İnşaat Tamamlandı”, “content”: “
Türkiye’nin ilk nükleer enerji santrali olması özelliğiyle dikkat çeken Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) 1’inci güç ünitesinde inşaat çalışmalarının başarıyla sona erdiği açıklandı. Akkuyu Nükleer AŞ tarafından yapılan resmi açıklamada, inşaat aşamasının tamamlandığı ve şimdi reaktörün işletmeye alınması için son hazırlıkların hızla ilerlediği belirtildi. Bu aşamada, santral teknik ekibi tarafından gerçekleştirilen soğuk ve sıcak testler büyük bir titizlikle yürütülüyor; bu testler, reaktörün güvenli ve istikrarlı çalışması açısından kritik öneme sahip. Ayrıca, temsili yakıtın yüklenmesi ve koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajı tamamlanmış durumda, böylece santralin temel operasyonel aşamaları önemli ölçüde ilerlemiş oldu.
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un üst düzey yöneticilerinden Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, geçtiğimiz günlerde Akkuyu NGS sahasını ziyaret ederek inşaat alanını ve 1’inci ünitenin performansını yerinde inceledi. Ziyaret sırasında, reaktör binası merkez salonunu da ziyaret eden Likhachev’e, temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montaj sürecinin başarılı biçimde tamamlandığı hakkında detaylı bilgiler sunuldu. Yaptığı açıklamada inşaatın tamamlandığını resmen doğrulayan Likhachev, gece saatlerinde reaktörde gerçekleşen soğuk hidrostatik testlerin birkaç hafta içinde sonuçlandırılacağını ve ardın işletmeye alma aşamasına hızla geçileceklerini belirtti. Ayrıca, sürecin, yaklaşık 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benzediğine değindi. Likhachev, bu aşamanın ardından operasyonların başlatılması için tüm kaynakların seferber edilmesi gerektiğine vurgu yaptı.
Özellikle, işletme personelinin hazırlık aşaması, santralin güvenliği ve sürdürülebilirliği açısından büyük önem arz ediyor. 1’inci güç ünitesinde göreve başlayacak olan yaklaşık 1930 kişilik ekibin önemli bir bölümünü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturuyor. Bu durum, hem bölgenin enerji güvenliği hem de uluslararası işbirliği açısından gurur kaynağı olarak görülüyor. Personelin büyük bir bölümü, Türkiye’deki üniversitelerden mezun olduktan sonraRusya’daki simülatörlerde eğitim ve uygulamalı stajlar yaparak uzmanlıklarını pekiştiriyorlar. Bu gelişmeler, Türkiye’nin nükleer enerji alanında göğsünü kabartacak önemli bir adım olduğunu gösteriyor ve ülkenin enerji politikalarını güçlendirmede yeni bir sayfa açıyor.”}
